Page 12 - LOUŽNICKÝ ZPRAVODAJ 32/2017
P. 12
LOUŽNICKÝ ZPRAVODAJ 32/2017
SMRŽOVKA – „Museli jsme po sezóně nejprve
vyřešit velký problém. Pro naše závodníky jsme
neměli dostatek saní,“ uvedl k dění v sáňkařském
oddílu TJ Spartak Smržovka bývalý reprezentant
a nyní nadšený funkcionář TJ Spartak Smržovka
Miloš Morávek. Právě ten je také „otcem
myšlenky“ přírodní sáňkařské dráhy. A za svým
snem si jde stále. Dráha na Smržovce funguje a
oddíl se může pochlubit i výbornými výsledky.
Ale saní měli ještě před létem málo. „Závodníci
začali už v květnu trénovat na novou sezónu. A
nám bylo jasné, že saní potřebujeme víc. Aby
děti na tréninku jen nestály a nekoukaly, ale
hlavně, aby jezdily,“ řekl bývalý reprezentant. Smržováci mají k dispozici zapůjčené saně od mezinárodní
sáňkařské federace FIL. I když za ně byli moc rádi, nevyhovovaly velikostně pro všechny věkové kategorie. „Na
nové jsme ani, z důvodu financí, nepomysleli. Ale staré mají také své výhody, jsou už zajeté. Teď máme velice
kvalitní, i když ježděné čtvery saně, nakoupené v Rakousku. A hlavně, přivezli jsme také dvousedadlové saně,
které nám zatím chyběli,“ řekl Miloš Morávek. Připomenul, že i v této disciplíně se dají dosahovat lepší
výsledky, než mezi jednotlivci. „Na startovní listině není tolik závodníků, hlavně proto, že je to náročná
disciplína, ve které musí být dva jezdci opravdu výborně sehraní a sychronizovaní,“ popsal disciplínu dvousaní
Morávek. Pokud se smržovským sáňkařům podaří dvousaně dobře osedlat, zúčastní se už v letošní sezóně i
světových pohárových závodů v kategorii dvousedadlových saní. „A tím bychom měli splněný úkol, který jsme
si pro letošní sezónu, jako funkcionáři, dali. Budeme pak mít už i družstvo. A budeme tak závodit jak v
kategorii žen, tak jednotlivců a také „dvojek“, tedy dvousedadlových saní,“ pochlubil se právem bývalý sáňkař.
K úplné spokojenosti už jim chyběla jen odpověď na otázku, jak saně dopravit do Smržovky. Z mnoha variant
pak vybrali tu nejpřínosnější hned v několika směrech. „Rozhodli jsme se, že si pro ně pojedeme osobně. Dala
se dohromady parta lidí, která tento sport podporuje a chtěla vidět, jak to chodí u rakouských sousedů. Naši
výpravu jsme prodloužili na tři dny a navštívili jsme rakouské dráhy, které v historii něco znamenaly. A ještě
dnes se na nich pořádají světové pohárové závody. A navíc jsme navštívili i jednu nejmodernější, která je v
provozu jen několik let,“ popsal exkurzi Miloš Morávek. A zavzpomínal, jak se jim představitelé rakouského
sáňkařského sportu věnovali, vysvětlovali, ukazovali. Vznikla tím i nová partnerství a spolupráce. Smržováci
načerpali spoustu nápadů a myšlenek a možností, jak to zorganizovat na severu Čech. „U nás je problém
hlavně v penězích. Jen nové jedny saně stojí přes tisíc euro. Tak si to každý dovede spočítat, doprava na
závody, oblečení, ubytování…,“ kalkuloval Miloš Morávek. Ani to ale smržovské sáňkaře neodradí od elánu,
který mají před další sezónou. „Rakušané se s námi podělili o bohaté zkušenosti, které se sáňkováním mají.
Jeden den se nám věnoval i šéftrenérem sáňkařů skupiny FILU a bývalý závodník Karl Flacher. A osobní setkání
přímo s ním bylo pro nás velmi přínosné,“ zdůraznil zakladatel přírodní dráhy na Smržovce.
JABLONEC N. N – Budovy musí ustoupit okružní
křižovatce, kterou zde plánuje vybudovat krajská správa
silnic. Začíná demolice dvou domů na takzvaném Ostrém
rohu v Jablonci. Demolice to bude ohleduplná. „Stavby se
postupně rozeberou jen mechanicky bez použití trhavin tak,
aby demolice neohrožovaly bezpečnost ani stabilitu
sousedních nemovitostí a okolí zbytečným hlukem a
prachem nad přípustnou míru,“ vysvětlil Pavel Sluka,
vedoucí oddělení investiční výstavby jabloneckého
magistrátu.
Demolice bude probíhat za provozu, k dopravnímu omezení
dojde jen na dobu nezbytně nutnou. Na demolici dostalo
město milion korun z ministerstva pro místní rozvoj (MMR).
„Milionovou dotaci město získalo pod podmínkou, že do
konce listopadu 2020 bude na místě zbouraných domů okružní křižovatka. Tu bude stavět Krajská správa silnic
Libereckého kraje,“ vysvětlil náměstek primátora Lukáš Pleticha.
http://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/ostry-roh-bude-bezpecnejsi-uz-zacinaji-bourat-domy-20170817.html
http://jablonecky.denik.cz/
12
SMRŽOVKA – „Museli jsme po sezóně nejprve
vyřešit velký problém. Pro naše závodníky jsme
neměli dostatek saní,“ uvedl k dění v sáňkařském
oddílu TJ Spartak Smržovka bývalý reprezentant
a nyní nadšený funkcionář TJ Spartak Smržovka
Miloš Morávek. Právě ten je také „otcem
myšlenky“ přírodní sáňkařské dráhy. A za svým
snem si jde stále. Dráha na Smržovce funguje a
oddíl se může pochlubit i výbornými výsledky.
Ale saní měli ještě před létem málo. „Závodníci
začali už v květnu trénovat na novou sezónu. A
nám bylo jasné, že saní potřebujeme víc. Aby
děti na tréninku jen nestály a nekoukaly, ale
hlavně, aby jezdily,“ řekl bývalý reprezentant. Smržováci mají k dispozici zapůjčené saně od mezinárodní
sáňkařské federace FIL. I když za ně byli moc rádi, nevyhovovaly velikostně pro všechny věkové kategorie. „Na
nové jsme ani, z důvodu financí, nepomysleli. Ale staré mají také své výhody, jsou už zajeté. Teď máme velice
kvalitní, i když ježděné čtvery saně, nakoupené v Rakousku. A hlavně, přivezli jsme také dvousedadlové saně,
které nám zatím chyběli,“ řekl Miloš Morávek. Připomenul, že i v této disciplíně se dají dosahovat lepší
výsledky, než mezi jednotlivci. „Na startovní listině není tolik závodníků, hlavně proto, že je to náročná
disciplína, ve které musí být dva jezdci opravdu výborně sehraní a sychronizovaní,“ popsal disciplínu dvousaní
Morávek. Pokud se smržovským sáňkařům podaří dvousaně dobře osedlat, zúčastní se už v letošní sezóně i
světových pohárových závodů v kategorii dvousedadlových saní. „A tím bychom měli splněný úkol, který jsme
si pro letošní sezónu, jako funkcionáři, dali. Budeme pak mít už i družstvo. A budeme tak závodit jak v
kategorii žen, tak jednotlivců a také „dvojek“, tedy dvousedadlových saní,“ pochlubil se právem bývalý sáňkař.
K úplné spokojenosti už jim chyběla jen odpověď na otázku, jak saně dopravit do Smržovky. Z mnoha variant
pak vybrali tu nejpřínosnější hned v několika směrech. „Rozhodli jsme se, že si pro ně pojedeme osobně. Dala
se dohromady parta lidí, která tento sport podporuje a chtěla vidět, jak to chodí u rakouských sousedů. Naši
výpravu jsme prodloužili na tři dny a navštívili jsme rakouské dráhy, které v historii něco znamenaly. A ještě
dnes se na nich pořádají světové pohárové závody. A navíc jsme navštívili i jednu nejmodernější, která je v
provozu jen několik let,“ popsal exkurzi Miloš Morávek. A zavzpomínal, jak se jim představitelé rakouského
sáňkařského sportu věnovali, vysvětlovali, ukazovali. Vznikla tím i nová partnerství a spolupráce. Smržováci
načerpali spoustu nápadů a myšlenek a možností, jak to zorganizovat na severu Čech. „U nás je problém
hlavně v penězích. Jen nové jedny saně stojí přes tisíc euro. Tak si to každý dovede spočítat, doprava na
závody, oblečení, ubytování…,“ kalkuloval Miloš Morávek. Ani to ale smržovské sáňkaře neodradí od elánu,
který mají před další sezónou. „Rakušané se s námi podělili o bohaté zkušenosti, které se sáňkováním mají.
Jeden den se nám věnoval i šéftrenérem sáňkařů skupiny FILU a bývalý závodník Karl Flacher. A osobní setkání
přímo s ním bylo pro nás velmi přínosné,“ zdůraznil zakladatel přírodní dráhy na Smržovce.
JABLONEC N. N – Budovy musí ustoupit okružní
křižovatce, kterou zde plánuje vybudovat krajská správa
silnic. Začíná demolice dvou domů na takzvaném Ostrém
rohu v Jablonci. Demolice to bude ohleduplná. „Stavby se
postupně rozeberou jen mechanicky bez použití trhavin tak,
aby demolice neohrožovaly bezpečnost ani stabilitu
sousedních nemovitostí a okolí zbytečným hlukem a
prachem nad přípustnou míru,“ vysvětlil Pavel Sluka,
vedoucí oddělení investiční výstavby jabloneckého
magistrátu.
Demolice bude probíhat za provozu, k dopravnímu omezení
dojde jen na dobu nezbytně nutnou. Na demolici dostalo
město milion korun z ministerstva pro místní rozvoj (MMR).
„Milionovou dotaci město získalo pod podmínkou, že do
konce listopadu 2020 bude na místě zbouraných domů okružní křižovatka. Tu bude stavět Krajská správa silnic
Libereckého kraje,“ vysvětlil náměstek primátora Lukáš Pleticha.
http://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/ostry-roh-bude-bezpecnejsi-uz-zacinaji-bourat-domy-20170817.html
http://jablonecky.denik.cz/
12