Page 5 - LOUŽNICKÝ ZPRAVODAJ 14/2015
P. 5
ZE SVĚTA
JABLONEC N. N. - Jablonecká společnost Rebel bike pomáhá méně zdatným cyklistům vylepšit pocit z jízdy. O
radost z pohybu na kole díky elektropohonu ovšem rozhodně nepřijdete.
Ač je v našem regionu fanoušků cyklistiky velké množství, elektrokola jsou prozatím spíše okrajovou záležitostí.
„Doba se ovšem mění," říká
Zdeněk Dokoupil, majitel
společnosti Rebel Bike, která se
přestavbou jízdních kol na
elektrokola věnuje již několik
let. Podle jeho slov toto řešení
přináší více radosti z jízdy i pro
lidi, kteří nejsou tak fyzicky
zdatní. Především pak v našem
regionu, kde jsou stoupání
strmější, může na běžném
jízdním kole dojít mnohem
rychleji k vysílení jezdce. Pro
turisty, kteří přijeli do hor
relaxovat, elektrokolo znamená,
že více času mohou následně
strávit v sedle. Na proměnu kola
stačí dvě hodiny „Změna je v
tom, že elektropohon, který se
na kolo namontuje, má určitou
wattáž, která se připočítává k
výkonu jezdce. Jednoduše tento
pohon jezdci pomůže, když je
potřeba," řekl Dokoupil. V reálu to znamená, že jezdec díky elektropohonu strmý kopec vyjede mnohem
pohodlněji. Záleží také pouze na samotném cyklistovi, jak velkou pomoc elektropohonu využije. Velký zájem o
elektrokola mají lidé přijíždějící do Jizerských hor. „Zejména lidé z Prahy využívají naše služby. Přibývá ale i lidí,
kteří si chtějí elektrokolo jenom vyzkoušet. To je, myslím si, velmi důležité. Stále tady totiž panují mylné představy
o tom, co elektrokolo je a jak funguje," shrnul majitel Rebel Bike. Společnost Rebel Bike se zaměřuje na středové
pohony, které jsou oproti ostatním systémům vhodnější do našeho kopcovitého terénu. Přestavba stávajícího
jízdního kola na elektrokolo není vůbec časově náročná. Zabere zhruba dvě hodiny. A co se změní? Demontuje se
středové složení spolu s přesmykačem a také kliky. Vše se nahradí zmiňovaným středovým pohonem. Tam, kde je
standardně držák na lahve se umístí baterie. S elektrokolem se nemusíte bát vyrazit ani do terénu. Elektromotor je
dostatečně bytelný a bláto nebo kaluže mu nedělají žádný problém. Testování u jablonecké firmy probíhá dokonce
i v zimě. „Elektrokolo nepotřebuje žádné speciální zacházení," řekl Zdeněk Dokoupil. Do Jablonce jezdí kvůli
přestavbě lidé z mnoha koutů ČR. Je to i proto, že Rebel Bike má v tomto oboru bohaté zkušenosti a navíc nabízí
specializovaný servis pro stávající i budoucí zákazníky. Výhodou je i případné testování elektrokol. Nekoupíte tak
zbytečně zajíce v pytli. Jablonecká společnost Rebel Bike Je mladou dynamicky se rozvíjející firmou. Její historie
sahá do poloviny roku 2001, kdy došlo k osamostatnění a zahájení vlastní činnosti. V té době se firma převážně
zaměřovala na servis kol a jednotlivých komponentů. Od roku 2011 se specializuje na elektrokola se středovým
pohonem a zejména pak na elektrifikaci jízdních tímto typem pohonu a to včetně záručního a pozáručního servisu.
Praktické zkušenosti pravidelně publikuje na svých internetových stránkách. Zdarma poskytuje zkušební jízdu na
elektrokole se středovým pohonem. Nechybí však ani ostatní služby, na které jsou cyklisté zvyklí u ostatních
cykloprodejců. Elektrokolo na vlastní kůži Kvůli psaní článku jsem si v rychlosti hledal základní fakta. Nečekal jsem,
že mě Zdeněk Dokoupil do ruky vloží své vlastní elektrokolo se slovy: „Nejlepší bude, když si to vyzkoušíte na
vlastní kůži. Ať víte, o čem budete psát," řekl s úsměvem. Bez mučení se přiznám, že nejsem úplný nadšenec do
kol, ale novou techniku si vždycky rád rád vyzkouším. Prošel instruktáží, která trvala sotva 10 sekund, ano je to
opravdu tak jednoduché, a vyrazil jsem. První část byla hlavně z kopce, takže jsem spíše zkoušel, jestli mi baterie
nebo elektromotor nebudou na kole vadit. Ve skutečnosti, pokud bych o tom nepřemýšlel, ani bych o nich nevěděl.
Jelikož je u nás terén z kopce do kopce, vyzkoušel jsem si samozřejmě i to, jak je má elektrokolo narovnávat. Pod
kopcem jsem si zastavil a nepřehodil na jednodušší rychlost. První dva záběry byly proto docela těžké. Následně
jsem musel vyvinout mnohem menší úsilí. Je to zvláštní pocit, když stoupáte do strmého kopce a přitom neztrácíte,
ale spíše nabíráte rychlost. Na rovině bych potom musel přehazovat ještě na mnohem těžší převod, protože jsem
začal šlapat skoro naprázdno. Chcete-li do každého kopce vypadat jako profík a přitom nemít vyplazený jazyk až u
kolen, funět a proklínat se? Tohle je vynikající řešení. Elektorokolo má opravdu svůj smysl. Vyrovnává totiž rozdíly
mezi jezdci různé výkonnosti. Rozhodně není pro lidi, kteří chtějí závodit, ale pro lidi, kteří chtějí mít z jízdy radost
a nikoliv se z túry léčit několik dní. Pokud máte pochybnosti, není nic jednoduššího, než si takové kolo vyzkoušet.
Rozhodování potom bude snazší.
Autor: Jan Žíla
5
JABLONEC N. N. - Jablonecká společnost Rebel bike pomáhá méně zdatným cyklistům vylepšit pocit z jízdy. O
radost z pohybu na kole díky elektropohonu ovšem rozhodně nepřijdete.
Ač je v našem regionu fanoušků cyklistiky velké množství, elektrokola jsou prozatím spíše okrajovou záležitostí.
„Doba se ovšem mění," říká
Zdeněk Dokoupil, majitel
společnosti Rebel Bike, která se
přestavbou jízdních kol na
elektrokola věnuje již několik
let. Podle jeho slov toto řešení
přináší více radosti z jízdy i pro
lidi, kteří nejsou tak fyzicky
zdatní. Především pak v našem
regionu, kde jsou stoupání
strmější, může na běžném
jízdním kole dojít mnohem
rychleji k vysílení jezdce. Pro
turisty, kteří přijeli do hor
relaxovat, elektrokolo znamená,
že více času mohou následně
strávit v sedle. Na proměnu kola
stačí dvě hodiny „Změna je v
tom, že elektropohon, který se
na kolo namontuje, má určitou
wattáž, která se připočítává k
výkonu jezdce. Jednoduše tento
pohon jezdci pomůže, když je
potřeba," řekl Dokoupil. V reálu to znamená, že jezdec díky elektropohonu strmý kopec vyjede mnohem
pohodlněji. Záleží také pouze na samotném cyklistovi, jak velkou pomoc elektropohonu využije. Velký zájem o
elektrokola mají lidé přijíždějící do Jizerských hor. „Zejména lidé z Prahy využívají naše služby. Přibývá ale i lidí,
kteří si chtějí elektrokolo jenom vyzkoušet. To je, myslím si, velmi důležité. Stále tady totiž panují mylné představy
o tom, co elektrokolo je a jak funguje," shrnul majitel Rebel Bike. Společnost Rebel Bike se zaměřuje na středové
pohony, které jsou oproti ostatním systémům vhodnější do našeho kopcovitého terénu. Přestavba stávajícího
jízdního kola na elektrokolo není vůbec časově náročná. Zabere zhruba dvě hodiny. A co se změní? Demontuje se
středové složení spolu s přesmykačem a také kliky. Vše se nahradí zmiňovaným středovým pohonem. Tam, kde je
standardně držák na lahve se umístí baterie. S elektrokolem se nemusíte bát vyrazit ani do terénu. Elektromotor je
dostatečně bytelný a bláto nebo kaluže mu nedělají žádný problém. Testování u jablonecké firmy probíhá dokonce
i v zimě. „Elektrokolo nepotřebuje žádné speciální zacházení," řekl Zdeněk Dokoupil. Do Jablonce jezdí kvůli
přestavbě lidé z mnoha koutů ČR. Je to i proto, že Rebel Bike má v tomto oboru bohaté zkušenosti a navíc nabízí
specializovaný servis pro stávající i budoucí zákazníky. Výhodou je i případné testování elektrokol. Nekoupíte tak
zbytečně zajíce v pytli. Jablonecká společnost Rebel Bike Je mladou dynamicky se rozvíjející firmou. Její historie
sahá do poloviny roku 2001, kdy došlo k osamostatnění a zahájení vlastní činnosti. V té době se firma převážně
zaměřovala na servis kol a jednotlivých komponentů. Od roku 2011 se specializuje na elektrokola se středovým
pohonem a zejména pak na elektrifikaci jízdních tímto typem pohonu a to včetně záručního a pozáručního servisu.
Praktické zkušenosti pravidelně publikuje na svých internetových stránkách. Zdarma poskytuje zkušební jízdu na
elektrokole se středovým pohonem. Nechybí však ani ostatní služby, na které jsou cyklisté zvyklí u ostatních
cykloprodejců. Elektrokolo na vlastní kůži Kvůli psaní článku jsem si v rychlosti hledal základní fakta. Nečekal jsem,
že mě Zdeněk Dokoupil do ruky vloží své vlastní elektrokolo se slovy: „Nejlepší bude, když si to vyzkoušíte na
vlastní kůži. Ať víte, o čem budete psát," řekl s úsměvem. Bez mučení se přiznám, že nejsem úplný nadšenec do
kol, ale novou techniku si vždycky rád rád vyzkouším. Prošel instruktáží, která trvala sotva 10 sekund, ano je to
opravdu tak jednoduché, a vyrazil jsem. První část byla hlavně z kopce, takže jsem spíše zkoušel, jestli mi baterie
nebo elektromotor nebudou na kole vadit. Ve skutečnosti, pokud bych o tom nepřemýšlel, ani bych o nich nevěděl.
Jelikož je u nás terén z kopce do kopce, vyzkoušel jsem si samozřejmě i to, jak je má elektrokolo narovnávat. Pod
kopcem jsem si zastavil a nepřehodil na jednodušší rychlost. První dva záběry byly proto docela těžké. Následně
jsem musel vyvinout mnohem menší úsilí. Je to zvláštní pocit, když stoupáte do strmého kopce a přitom neztrácíte,
ale spíše nabíráte rychlost. Na rovině bych potom musel přehazovat ještě na mnohem těžší převod, protože jsem
začal šlapat skoro naprázdno. Chcete-li do každého kopce vypadat jako profík a přitom nemít vyplazený jazyk až u
kolen, funět a proklínat se? Tohle je vynikající řešení. Elektorokolo má opravdu svůj smysl. Vyrovnává totiž rozdíly
mezi jezdci různé výkonnosti. Rozhodně není pro lidi, kteří chtějí závodit, ale pro lidi, kteří chtějí mít z jízdy radost
a nikoliv se z túry léčit několik dní. Pokud máte pochybnosti, není nic jednoduššího, než si takové kolo vyzkoušet.
Rozhodování potom bude snazší.
Autor: Jan Žíla
5