Page 8 - LOUŽNICKÝ ZPRAVODAJ 11/2016
P. 8
LOUŽNICKÝ ZPRAVODAJ 11/2016

TANVALD - Město se chce prezentovat jako HARRACHOV - O přímé vlaky, které začaly loni v prosinci jezdit
přátelské město na pomezí Jizerských hor a z Liberce přes Harrachov do polské Sklářské Poreby, je velký
Krkonoš. zájem. Vozy jezdí plné, využívají je Poláci k cestě do a z českých
Ve spolupráci s projektovým manažerem Luďkem lyžařských středisek, výrazně ale přibylo i českých turistů,
Suchomelem vypracovávali v Tanvaldě od března mířících do Polska.
2015 až lednu letošního roku Strategický plán „Teď o jarních prázdninách jezdí na trase osm párů vlaků denně,
rozvoje města. Město se chce prezentovat jako dopoledne každou hodinu, odpoledne každé dvě hodiny," řekl
přátelské město na pomezí Jizerských hor, které má Pavel Blažek, jednatel společnosti Korid LK.
budoucnost a perspektivu dalšího rozvoje. „Na jeho Z české strany jezdí podle Blažka nejvíc cestujících z Tanvaldu,
tvorbě se krom vedení města, členů zastupitelstva, do Kořenova, Harrachova a polských Jakušic. Z Polska jezdí
pracovníků Městského úřadu podíleli i zástupci vlaky nejvíc cestujících do Jakušic a do Harrachova. Část ale míří
široké veřejnosti představující organizace, i dál do českého vnitrozemí. Kvůli velkému zájmu cestujících
podnikatelské subjekty i jednotlivé fyzické osoby, jezdí teď na trase zdvojené soupravy, které pojmou až 140
které ve městě žijí a působí," shrnul místostarosta cestujících. „Dopolední vlak, který vyjíždí ze Sklářské Poreby v
Antonín Bělonožník. Na toto téma uspořádali také 10:30, je dokonce trojitý a je plný, se zájmem cestujících jsme
opravdu spokojeni," poznamenal Blažek. Největší nápor zažívají
dotazníkové šetření a v září 2015 se uskutečnilo i podle něj vlaky o sobotách dopoledne.
veřejné projednání tohoto dokumentu. Po skončení jarních prázdnin budou vlaky do Polska jezdit jen
„Chtěl bych pochválit tento dokument. Nezná třikrát denně ráno, v poledne a večer. Od května ale přibude
dokument, který by neměl chyby a nemusel být v spojů o víkendech a svátcích a o letních prázdninách bude zase
průběhu času novelizován, ale pochválit ho chci i z jezdit osm párů vlaků každý den. Omezený provoz bude na trati
toho důvodu, že takový dokument potřebujeme k také o Velikonocích. „Většinu provozu platí polská strana, takže
poznání situace ve městě, názorů a potřeb občanů, ta si určuje kalendář. V Polsku mají Velikonoce jiný charakter
podnikatelů, zájmových organizací a dalších než u nás, tam jsou lidé hlavně doma, v rodině a nikam zrovna o
subjektů ve městě," zhodnotil kladně celou práci Jiří Velikonocích nejezdí, takže to máme jako mimosezonní provoz,
Feryna, žijící v Tanvaldě. protože v Polsku ta poptávka není," vysvětlil Blažek.
Kvitoval navíc i to, že se v dokumentu dočetl, že v Přímé spojení se na trať vrátilo zhruba po 70 letech. Jízdenka z
Tanvaldě mezi hrozbami, je uvedena Liberce do Sklářské Poreby stojí 90 korun, cesta trvá bez deseti
nepředvídatelná ekologická zátěž ve spojení s minut dvě hodiny. Polsko a Česko se už před dvěma lety dohodly
geotermální elektrárnou. na přímém spojení bez přestupu a sjednocení tarifu. Teprve loni
Strategický plán rozvoje města na dalších deset let se to ale podařilo. Dopravu zajišťují České dráhy moderními
soupravami Stadler.
by měl být základním materiálem v rozvoji města s
tím, že se jedná o živý dokument, který může být
také pozměňován.

http://jablonecky.denik.cz/

http://www.liberecky-kraj.cz/

JABLONECKÝ DENÍK V PRODEJI – Od pondělí do
soboty, můžete zakoupit Jablonecký deník, v obchodě
u paní Šmídové v Loužnici.

8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13